1 / 5

Toimitusehdot

Siniriutta Ky (y-tunnus 0862683-3) myy tuotteita, akvaariokaloja ja selkärangattomia täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille sekä yhdistyksille ja organisaatioille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Verkkokaupan osoite:

www.siniriutta.fi

Verkkokaupan yhteystiedot:
Siniriutta Ky
Kiirikkanummentie 86, 03320 Selki
Sähköposti: info@siniriutta.fi

Käyntiosoite:

Siniriutta Reef Shop

Livornonkatu 3, 00220 Helsinki (Jätkäsaarenkuja)

Rekisteröityminen

Rekisteröityneenä asiakkaana pystyt kirjautumaan sivullemme ja tarkistelemaan tilauksiasi. 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin sekä tilaamasi tuotteen tuotekuvaukseen.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitus

Tilauksesi toimituskulut määräytyvät tilauksen koon ja toimitustavan perusteella. Voit vertailla eri toimitustapojen hintaa palaamalla kassalle ja vaihtamalla toimitustapaa. Toimitamme tilaukset kirjattuna toimituksena, jota voi seurata lähetystunnuksella.

EMME LÄHETÄ KALOJA, KORALLEJA TAI SELKÄRANGATTOMIA!

Elävät ovat noudettavissa myymälästämme tai tilattavissa Siniriutan omalla kuljetuksella PK-seudulle sekä osittain Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan alueelle.

Valikoima/ toimitusaika

Valittuasi tuotteen vaihtoehdon/koon -näet tuotesivun oikeassa yläreunassa tuotteen saatavuuden:

"Varastossa" = Lähetettävissä 2vrk sisällä tai noudettavissa myymälästä aukioloaikojen puitteissa tai sopimuksen mukaan.

"Tilattavissa" = Tilaamme tuotteen seuraavassa tukkutilauksessa jolloin toimitusaika on yleensä noin 1-2 viikkoa.

Varastossa olevat tuotteet lähetetään tilausjärjestyksessä niin kauan kuin varastoa riittää. Mikäli tuote loppuu kesken, lähetämme sen heti kun saamme tuotteen toimittajaltamme. Vaihtoehtoisesti hyvitämme tuotteen hinnan maksutavallesi tai sovimme korvaavasta tuotteesta.

Tilauksen käsittelyaika riippuu käsittelyssä olevien tilausten määrästä. Pyrimme saamaan varastotuotteet kuljetukseen noin 2 arkipäivän sisällä tilaukseen saapumisesta. Viikonloppuisin ja arkipyhinä sekä pyhien aikana saapuneet tilaukset otetaan käsittelyyn seuraavana mahdollisena arkipäivänä.

Tilauksen peruuttaminen

Jos tilausta ei ole vielä toimitettu, voit peruuttaa tilauksen sähköpostitse info@siniriutta.fi tai puhelimitse +358 50 478 0333. Tilaus katsotaan toimitetuksi kun sille on muodostunut lähetystunnus.

Kun tilaukselle on luotu lähetystunnus- ei se enää ole peruutettavissa, kts. kohta palautus.

Myyjällä on myös oikeus peruuttaa tilaus osittain tai kokonaan, mikäli tilattu tuote ei ole kohtuullisessa ajassa  tai muuten kohtuullisella toimitusajalla toimitettavissa (force majeur).

Peruutetun tilauksen maksu toimittamattomista tuotteista hyvitetään automaattisesti alkuperäiselle maksutavalle PAYTRAIL maksupalvelun kautta 14 päivän kuluessa peruutuksesta. Jos peruutetulta tilaukselta ei vielä ole toimitettu lainkaan tuotteita,hyvitetään myös toimitusmaksu.

Lähetyksen noutamatta jättäminen

Jos tilausta ei ole peruutettu ennen toimituksen lähettämistä,ja paketti jätetään noutamatta, noudatetaan palautusehtoja,. Vastaanotettuamme myyntikelpoisen tuotteen takaisin, hyvitämme 14 vrk kuluessa tuotteen hinnan tilauksen alkuperäiselle maksutavalle Paytrail maksupalvelun kautta. Tilauksen toimituskuluja ei palauteta. Hintahyvityksestä vähennetään PALAUTUKSEN KÄSITTELYMAKSU 6,95 euroa joka vastaa kuljetusyhtiön veloittamaa kustannusta palautuslähetyksestä.

Vaihto- ja palautusehdot*

Jos peruutat tilauksesi tai jälkitoimituksen ennen kuin olemme lähettäneet tuotteen (lähetystunnusta ei ole vielä muodostunut), riittää että ilmoitat siitä meille sähköpostitse tai puhelimitse. Tilauksen hinta hyvitetään tilauksesi maksutavalle.

Jos lähetyksesi on jo matkalla= lähetystunnus on muodostunut, voit jättää sen noutamatta. Käsittelemme palautuksesi sen saavuttua takaisin varastollemme. Palautuneen myyntikelpoisen tuotteen hinta palautetaan 14 vrk sisällä tilauksen alkuperäiselle maksutavalle Paytrail maksupalvelun kautta, tilauksen toimituskuluja ei hyvitetä.

Jos olet jo vastaanottanut lähetyksen:

Lähetä meille 14 päivän sisällä paketin vastaanottamisesta täytettynä peruutus/palautusilmoitus; Löydät lomakkeen liitteenä tilausvahvistukseltasi joka on tullut sinulle tilauspäivänä sähköpsostiisi. Näin tiedämme odottaa lähetystäsi.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on viallinen, väärä tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 7 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta asiakaspalveluumme..

Jos pakkaus on rikkoitunut ja/tai sisällä olevat tuotteet ovat vioittunneet kuljetuksessa, tee reklamaatio suoraan Postille täällä:

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/vahingoittunut-lahetys

Tilauslomake (=vaihtoehto verkkokaupan kautta tilaamiselle)
Tilauslomakkeella voit tehdä tilauksen jos verkkokaupan käyttäminen ei ole sinulle tuttua, tai sen käyttöön liittyy teknisiä haasteita;  

Jos valitset tilauslomakkeella maksutavaksi Klarna-laskun, kun olemme keränneet tilauksesi ja se on valmis matkaan- lähetämme sinulle linkin jossa voit suojatussa yhteydessä vahvistaa maksutavaksi Klarna-laskun tai maksaa tilauksen kortilla/verkkomaksuna. Linkki on voimassa 24 tuntia. Jos valitset maksutavan ennakkolasku- lähetämme sähköpostiisi laskun ja toimitamme tilauksesi kun maksu näkyy tilillämme. Odotamme maksuasi 7 päivän ajan. Jos maksua ei ole vahvistettu/tehty em. määräajassa- tilaus peruuntuu ja vapautamme tuotteet myyntiin muille tilaajille. Linkkiä /maksutietoja ei lähetetä uudelleen. Tilauslomakkeella tehdyt tilaukset käsitellään eri vaiheittain (keräily, maksu, toimitus) manuaalisesti, eli käsittelyaika on hieman pidempi kuin verkkokaupan kautta tehdyillä tilauksilla.

Verkkokaupan maksutavat :

PAYTRAIL

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Verkkopankki- ja luottokorttimaksun lisäksi Paytrail maksuvalikossa voit valita ostoksellesi myös maksuaikaa:

Jousto lasku ja osamaksu
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on
tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti.

Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun
saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa
erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit
maksaa Joustolla 303000 euron ostoksia.

Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen
tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän
kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun
luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku
toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy.

Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com. Jousto verkkokaupan mukavin maksutapa

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti. 

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

TAKUU

Tuotteiden takuuasioissa ota yhteyttä sähköpostilla info@siniriutta.fi. Tuotteiden ominaisuuksia sekä käyttöä koskevissa kysymyksissä voit olla suoraan yhteydessä valmistajan asiakaspalveluun tai Siniriuttaan.

Takuuasian käsittelyä varten tarvitaan aina :

- tilausvahvistus tai ostokuitti

- reklamoitava tuote (syötävät tuotteet alkuperäisessä pakkauksessaan) 

Kaikissa verkkokaupan tilauksia koskevissa olevissa asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Siniriutta Reef Shop

Livornonkatu 3, 00220 Helsinki

+358 50 478 0333

info@siniriutta.fi

Siniriutta Ky 0862683-3